• وبلاگ : رند
  • يادداشت : آيا سوگواري از شعائر است!؟
  • نظرات : 2 خصوصي ، 22 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + جابر 

    با سلام مجدد خدمت برادر عزيز آقا مهدي

    حديثي از أئمه اطهار : " من رآنا فقد رآنا ، فإن الشيطان لا يتمثل بنا " هركس ما را ببيند همانا ما را ديده است ، همانا شيطان بصورت ما در نميايد.

    من هم نگفتم شما منكر گريه هستيد ، گفتم نبايد منكر احاديث در فضل أئمه أطهار باشيم.

    و من الله التوفيق
    پاسخ

    ببينيد دوست غزيز ائمه انقدر فضل دارند و گريه هاي الکي و احساسي ما ربطي به فضل ان ها ندارد. هيچ کس منکر فضل ائمه نشده وائمه واقعا اصلا صحبت از فضلشون اشتباه هست چون انقدر واضح و روشن هست.

    19 20 21 22 23 24 25 ...30 31 1 2 3 ...؟!تا كي؟

    سلام.تا كي قراره بيايم مطلب تکراري بخونيم!!!!خسته شديماااااا.خيلي ستمه ،حفظش شدم!اگه قراره...بگيد نيايم...

    سلام
    بالاخره آپ کردم و بالاخره تونستم به مشا سر بزنم
    ميلاد خانم فاطمه زهرا رو به شما و تمامي مادران دنيا تبريک عرض ميکنم

    سلام.
    خيلي خوبه كه اينو نوشتي.

    الآن متاسفانه هركس كه مي‏ميره مثل ائمه براش عزاداري و سينه‏زني راه مي‏ندازن. كه اين از بدعت‏هايي هستش كه تو سي چهل سال اخير به وجود اومده.
    اوائل فقط براي اهل‏بيت مجلس عزا اقامه مي‏شد، ولي الآن هركدوم از بزرگان كه فوت مي‏كنه،‏براش دسته‏ي عزا راه مي‏افته!
    ضمن اين‏كه همه هم با اين تصوره كه عزاداري شعائره!
    خب... اين‏هم مثل هفتم و چهلم و سالگرده ديگه... همه‏اش مسائليه كه هرچقدر در سيره‏ي ائمه مطالعه مي‏كني بهشون نمي‏رسي و وقتي خوب تعقيب مي‏كني مي‏بيني در معاصر به وجود اومدند. وقتي هم اعتراض مي‏كني اينها سير ائمه نبود، مي‏گويند: اينا شعائره و من تقوي القلوب!
    انگار نعوذباللـه ائمه نمي‏فهميدند كه بايد براي مالك اشتر با اون مقام عزا بگيرند كه نمي‏گرفتند و مي‏فرمودند براي هركس سه روز اقامه عزا كنيد و بس، و براي صاحب عزا در آن سه روز غذا ببريد. (نه اين‏كه تا چهل روز بريزيد خانه‏ي عزادار و بخوريد!!!)
    ارتباط با ثقلين هرچقدر ضعيف‏تر بشه، اين مسائل پررنگتر ميشه.

    سلام

    شعائر : يعني پرچم ! يعني آن چيزي که دين با آن مستحکم مي‌‌شود!

    حقيقتي ست .

    كسب معرفت هم براي خودش قانوني داره طي زمانهاي مختلف !

    سوگواري ها لازمه ، حال براي هر دليلي ، از تجدد سنن ها ي مذهبي مان گرفته تا زنده نگه داشتن ظلم هاي روا شده و درك اندك مان حتي براي زماني اما جزو شعائر نيست . چون چيزي كه از ما خواسته شده بعنوان تكليف رو ميتونيم از راه هاي واجبتري هم بدست بياريم .

    من كامنتهاي ديگه رو خوندم ولي واقعا كاش دقت به اين قسمته يادداشت كرده بشه (( گريه کردن خوب است ولي نه زياد روضه خواندن هم خوب است اما نه زياد )) .

    فقط ميشه گفت كه اين بحث مفصل به تحليل كاملتري نياز داشت تا ابهامات رفع مي شد . گرچه تفاوت نظرات در حدي عاديست .

    + جابر 

    با سلام مجدد خدمت برادر عزيز آقا مهدي

    برادر عزيز شما نبايد كه ، اگر حديثي را قبول كردن آن برايتان سخت بود منكر آن حديث بشويد. شما كه الحمدلله اين سايت را به نيت خير راه اندازي كرده ايد و نيتتان اجر و ثواب بردن است پس در انتخاب موضوع بحث دقت بيشتري و حساسيت بيشتري داشته باشيد كه به هدفتان برسيد.

    من براي شما اينجا يك قضيه و حادثه واقعي را نقل ميكنم بلكه بتوانم منظورم را به درستي رسانده باشم. و آن اينكه در سالهاي خيلي دور و دقيقا يادم نيست در چه تاريخي بحثي در بين علماي شيعه در مشهد مقدس در حرم امام رضا (ع) پيش آمد و آن بر سر حديث – معني حديث : "هركس بر حسين (ع) به مقدار بال پشه اي گريه بكند ، بهشت بر او واجب ميشود" آخر حديث - بود كه كليد دار حرم (رئيس آستان حرم) كه خود هم از سادات بود معترض بر حديث شد و گفت من اين حديث را قبول ندارم و بر صحيح بودنش شك دارم. بعد از اينكه مجلس بحث بدون نتيجه تمام شد و به خانه رفت ، شب در خواب ميبينه كه قيامت شده است و حضرت فاطمه (ع) دارند شفاعت شيعيان و محبين را ميكنه كه جلو ميره و دست جده خود يعني حضرت فاطمه (ع) را ميبوسه و از او طلب شفاعت ميكنه ولي حضرت فاطمه (ع) به او ميگه كه تو منكر سوگواري و گريه بر فرزندم حسين (ع) هستي و من شفاعت تو را نميكنم. كه ناگهان از خواب بيدار ميشه و سراسيمه در آن وقت از شب به خانه تك تك علما كه بحث با آنها جاري بود ميره و براي آنها قضيه را تعريف ميكنه و ميگه كه آن حديث صحيحه.

    برادر عزيز پس ميبيني كه نبايد منكر احاديث در فضل أئمه أطهار باشيم و اگر معني حديثي را نتوانستيم بفهميم و درك بكنيم آن را به خودشان ارجاع بدهيم ولي منكر نشيم. خب حالا يكي ميگه من ميرم همه كار خلاف شرع ميكنم و بعد ميام بر امام حسين (ع) گريه ميكنم و گناهام بخشوده ميشه و به بهشت ميرم!؟ اما نه برادر آن گريه ، گريه واقعي نيست و در ثاني آدم عاقل بايد هر چيزي را در سر جاي خودش قرار بدهد و امور را با هم مختلط نكند.

    پس ما هم بايد اطمينان و اتكاء به امام زمان (عج) داشته باشيم چون ايشان حاضر و ناظرند و حافظ و ناصر دين خداوند هستند پس برادر من اعتماد و ايمان خود را به امام زمان (عج) بيشتر بكن و در احاديث فضل أئمه أطهار هيچ شكي نكن.

    و من الله التوفيق

    پاسخ

    هيچ کدام دليل بر اين حرف ها نمي شود و اگر ما هنوز در جهان سوم هستيم چون براي يک مشت خواب و اين جور چيز ها که همه هم مي دانند که حجيت ندارد حتي در کلام ائمه هم بيان شده که اينها حجيت ندارد اما....چون عالم است چون..
    در ثاني باز هم توصيه مي کنم مطلب من را بخوانيد.من هيچ وقت منکر گريه نشدم و نگفتم بد است و نگفتم نبايد باشد و هيچ انتقادي به اين مسائل ندارم و مطمئنم خوب است ولي اينکه اسلام را اينگونه نشان بدهيم اصلا جالب نيست و اصلا اسلام اين نيست.
    + سيد عباس 

    با سلام

    فقط بهت ميگم اگه اهل مطالعه هستي كه فكر نميكنم باشي چون اگه بودي اين اراجيف رو نميگفتي كتاب شريف البكاء الحسين تاليف ايت الله سيد محمد حسين مير جهاني رو بخوني.هر سنديم كه بخواي توش هست.البته اگه منكر سند اين مطالب نشيد. كه اگه منكر بشي اين جز حماقت چيزه ديگه اي نيست.

    پاسخ

    هميشه کسي که مخالف شما باشد احمق است اين را همه مي‌دانند.لازم نبود ذکر کنيد. اين قانون افرادي مثل شماست.
    + سيد 

    سلام

    شما طلبه هاي .......

    جديدا ملا شديد و زيادي چرت و پرت مي گيد

    تو بشين همون درستو بخون

    نمي خواد فرهنگ سازي غلط بكني

    به اين هم فكر بكن كه اگر جواني حتي بدون معرفت هم عزاداري بكنه

    يا حتي فقط به خاطر گريه و ... در سوگواري شركت بكنه

    ممكن هست حرفي به گوشش بخوره كه هدايت بشه يا انگيزه اي در او ايجاد بشود براي كسب معرفت.

    مهدي ! مذهب افسردگي نيست
    آن را افسرده کرده اند.
    صدا سيما
    مداح ها
    فاطميه را از سه روز به دهه تبديل کردن و دو دهه کردن
    عاشورا را به دو ماه افزايش دادن
    و ......

    با مطلبي تحت عنوان : محتشمي پور را بهتر بشناسيم! به روزم.

    لطفا ما را از نظرات خود بهره مند فرمائيد.

    التماس دعا

    اين خيلي مطلب خوبيه.

    متاسفانه خيليا اينجور فکر مي کنن و برداشت هاي غلط دارن.

    و کلا اين مطلب جاي توضيحات بيشتر رو هم داره.

    در هر حال ممنون از توضيحاتتون و روشنگري هاتون.

    < language=java> سلام.

    پس اينكه امام مي گويند:محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است چه مي شود؟

    + خواننده 
    با مزه اينجاست که بين علما سر اينکه کدام قسمت اين خرافات بهتر است و کدام قسمتش بدتر بحث هم در گرفته و هر دو طرف هم ديگري را دعوت به مطالع ميکند!(-:
    بله بله، بفرماييد مطالع کنيد! حديث و روايت که کم نداريم. يک وقت با خودت فکر نکني اين خزعبلات يعني چي! بخور پول نفت را نوش جانت بعد بشين براي حيسن عرب که به مادران و خواهران ما تجاوز ميکرده البته بعد از کشت برادران و پدرانمان، گريه کن. بعد هم قيمه پلوي نذري با پول نفت بزن بر بدن عربده بکش يا حسين و با چماق بکوب تو سر هرکي که مخالفه!
    فداي اون قد و هيکلت بشم که وقتي خدا عقل تقسيم ميکرد همش تو صف گردن کلفت کردن بودي.

    خود ائمه ي اطهار فرموده اند : در شادي ما شاد باشيد و در حزن ما اندوهگين.

    اينكه تمام سال را در گريه و سوگواري بگذرانيم غلط است اما عزاداري

    براي امام حسين از شعائر اسلام است.اينكه جديدا مداحان وظيفه ي خود را فراموش كرده اند

    و فقط به لفظ و آهنگ مي پردازند را كه نبايد به پاي شيعه گذاشت.

    و وظيفه ي ما علاوه بر عزاداري افزايش معلومات و كسب معارف است.

    اسلام به ذات خود ندارد عيبي

    هر عيبي كه هست از مسلماني ماست

    + جابر 

    با سلام

    برادر عزيز من نميدانم چرا شما مطالبتان را بدون تحقيق ، مي نويسيد و بدون رجوع به كتابها و منابع تاريخي معتمد همه شيعه و اسلام اين كار را انجام ميدهيد. من در نوشته قبلي تان "محمد عالم يا بي سواد" هم ذكر كردم كاش ميشد قبل از طرح موضوع يك نگاهي هم به تفاسير قرآن ميكرديد.

    1- حضرت محمد (ص) در سوگ عموي خود ابو طالب و خديجه گريست و هر دو در يك سال فوت شدند و آن سال را "عام الحزن" يعني سال غم ناميد.

    2- حضرت محمد (ص) خود شخصا در سوگ امام حسين (ع) گريست در حديث است كه وقتيكه امام حسين (ع) متولد شدند و خبر به حضرت رسيد وقتيكه تشريف آوردند و امام حسين (ع) را ديدند او را در زير گلويش بوسيدند و گريه كردند حضرت فاطمه (ع) علت را پرسيدند حضرت فرمود فاطمه پسرت در سرزميني به نام كربلا همراه با عده اي از اهل بيتش و يارانش شهيد خواهد شد و مصيبت بزرگي پيش خواهد آمد. و حضرت فاطمه و امام علي (ع) كه حضور داشت هم گريستند بر مصيبت سيد الشهداء (ع) روحي له الفدا.

    3- حضرت فاطمه بعد از فوت حضرت پيغمبر تا آخر عمر بر آن حضرت گريست و گريه شان به حدي بود كه امام علي (ع) براي ايشان در قبرستان بقيع محلي را بنا كرد و آن را "بيت الاحزان" يعني خانه اندوه ناميد كه در آنجا به خلوت بنشيند و گريه كند.

    4- حضرت اميرالمومنين (ع) در راه جنگ صفين همراه با يكي از اصحاب خود از لشكر خود جدا شد و به سرزمين كربلا رفت و در آنجا نماز خواند و گريست. يار امام از او پرسيد مولاي من چرا گريه ميكنيد حضرت فرمود اينجا محلي است كه فرزندم حسين و عده اي از اهل بيتش و يارانش شهيد خواهند شد.

    بله اسلام دين سوگواري نيست دين معرفت است در حديث قدسي است "كنت كنزا مخفيا احببت ان اعرف فخلقت الخلق كي اعرف" يعني گنج پنهاني بودم پس خواستم شناخته بشم پس خلق را خلق كردم كه شناخته بشم ، برادر عزيز من قبول دارم بعضي مجالس سوگواري حضرت سيد الشهداء چهره ديگري و غلطي از شيعه نشان ميدهند و اين از كمال بي معرفتي است ولي اين دليل نميشود كه شما چيزهاي ديگر را بدون تحقيق منكر بشويد. شما اگر ميدانستيد كه چه احاديثي در فضل و فضيلت گريه بر حضرت سيد الشهداء روحي له الفدا وجود داره من فكر ميكنم اصلا چنين مطلبي را انتقاد نميكرديد.

    دوست عزيز شما بايد ناشر فضايل آل محمد (ص) باشيد كه با نشر اين فضايل است كه معرفت محبين و دوستان آنها بيشتر و بيشتر ميشود.

    و من الله التوفيق

    منبع : تمام احاديث ذكر شده در كتاب بحار الأنوار و اصول كافي موجود است.

    پاسخ

    سلام. باز هم مي‏گويم شما يك بار ديگر پست من را مطالعه بفرماييد. خب است كه اگر نظر منطقي و با دليل داريد مطلب را درست و حسابي مطالعه بفرماييد.از نظرات شما و كامنت شما متشكرم. ضمنا من كه گفتم به هر حديت و روايتي نمي‏توان تكيه كرد برادر گرامي.مطالعه بفرماييد.
       1   2      >