• وبلاگ : رند
  • يادداشت : آيا سوگواري از شعائر است!؟
  • نظرات : 2 خصوصي ، 22 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    + محسن 
    اصلا خود مذهب شيعه بر اساس يك رخنه بزرگ در دين اسلام و تحريف حققت اسلامي به وجود آمده است و در دوران بعد از آن با بستن خرافات بيشتر و بيشتر به اين شتر گاو ژلنگي كه مي بيني شبيه شده است ه نه مي توان گفت شيعه فرقه اي اسلامي است و نه مي توان ان را كاملا از اسلام جدا دانست.
    + Arash 
    من وقتي قيافه حضرات را تجسم مي کنم که با شمشير و حمله به قبيله ها و کشورهاي اطراف به فتح آن مناطق و مسلمان کردن مردم آن هم به زور مي پرداختند نمي توانم چنين چيزي را قبول کنم. وقتي آيات خشونت بار قرآن را مي خوانم و وقتي با حد و تعزير و اين مزخرفات برخورد مي کنم اين حرفها را اصلا نمي توانم بپذيرم. شما مگر تصوير يا فيلمي از آقايان چهارده معصوم داريد که آنها را خندان و خوشرو مي خوانيد؟! نه عزيز من آنها هم با حلقه يارانشان گشاده رو و خندان بودند و وقتي مي خواستند به امربه معروف و جهاد با مردم بدبخت آن ديار و کشورهاي همسايه بپردازند به گزارهاي وحشي بيشتر مي ماندند.
    +
    ttp://frequence.parsiblog.com/540364.htm

    سلام

    برخيش رو قبول دارم اما فكر مي كنم

    اما در كل تاييد نمي كنم.

    حوصله ي توضيح هم ندارم

    همين!

    سلام

    هر چند نمي توان منکر اثرات عظيم گريه و عزاداري در بر انگيختن احساسات و شور مردم در مناست هايي همچون محرم و صفر و ايام فاطميه شد - چه اينکه امام خميني نيز در بسياري از سخنان خود به اين نکته اشاره دارند و همين گريه و عزاداري بر سيدالشهدا را عامل زنده نگاهداشتن شيعه و حتي يکي از عوامل پيروزي انقلاب اسلامي مي دانستند - اما در شرايط حاضر صحبت هاي شما كاملا متين و به جا مي باشد. همين كه اكثر مجالس سوگواري ما خالي از كسب معرفت از محضر يك عالم ديني شده خود شاهدي بر اين امر است كه اگر تدبيري براي آن انديشيده نشود به زودي است كه فرهنگ عزاداريمان نيز دستخوش تغيرات اين چنيني شود...

    چند شب پيش متني نوشتم كه بي ربط به موضوع بحث شما نيست

    http://bid.ParsiBlog.com/537628.htm

     <      1   2