• وبلاگ : رند
  • يادداشت : آيا سوگواري از شعائر است!؟
  • نظرات : 2 خصوصي ، 22 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + جابر 

    با سلام مجدد خدمت برادر عزيز آقا مهدي

    برادر عزيز شما نبايد كه ، اگر حديثي را قبول كردن آن برايتان سخت بود منكر آن حديث بشويد. شما كه الحمدلله اين سايت را به نيت خير راه اندازي كرده ايد و نيتتان اجر و ثواب بردن است پس در انتخاب موضوع بحث دقت بيشتري و حساسيت بيشتري داشته باشيد كه به هدفتان برسيد.

    من براي شما اينجا يك قضيه و حادثه واقعي را نقل ميكنم بلكه بتوانم منظورم را به درستي رسانده باشم. و آن اينكه در سالهاي خيلي دور و دقيقا يادم نيست در چه تاريخي بحثي در بين علماي شيعه در مشهد مقدس در حرم امام رضا (ع) پيش آمد و آن بر سر حديث – معني حديث : "هركس بر حسين (ع) به مقدار بال پشه اي گريه بكند ، بهشت بر او واجب ميشود" آخر حديث - بود كه كليد دار حرم (رئيس آستان حرم) كه خود هم از سادات بود معترض بر حديث شد و گفت من اين حديث را قبول ندارم و بر صحيح بودنش شك دارم. بعد از اينكه مجلس بحث بدون نتيجه تمام شد و به خانه رفت ، شب در خواب ميبينه كه قيامت شده است و حضرت فاطمه (ع) دارند شفاعت شيعيان و محبين را ميكنه كه جلو ميره و دست جده خود يعني حضرت فاطمه (ع) را ميبوسه و از او طلب شفاعت ميكنه ولي حضرت فاطمه (ع) به او ميگه كه تو منكر سوگواري و گريه بر فرزندم حسين (ع) هستي و من شفاعت تو را نميكنم. كه ناگهان از خواب بيدار ميشه و سراسيمه در آن وقت از شب به خانه تك تك علما كه بحث با آنها جاري بود ميره و براي آنها قضيه را تعريف ميكنه و ميگه كه آن حديث صحيحه.

    برادر عزيز پس ميبيني كه نبايد منكر احاديث در فضل أئمه أطهار باشيم و اگر معني حديثي را نتوانستيم بفهميم و درك بكنيم آن را به خودشان ارجاع بدهيم ولي منكر نشيم. خب حالا يكي ميگه من ميرم همه كار خلاف شرع ميكنم و بعد ميام بر امام حسين (ع) گريه ميكنم و گناهام بخشوده ميشه و به بهشت ميرم!؟ اما نه برادر آن گريه ، گريه واقعي نيست و در ثاني آدم عاقل بايد هر چيزي را در سر جاي خودش قرار بدهد و امور را با هم مختلط نكند.

    پس ما هم بايد اطمينان و اتكاء به امام زمان (عج) داشته باشيم چون ايشان حاضر و ناظرند و حافظ و ناصر دين خداوند هستند پس برادر من اعتماد و ايمان خود را به امام زمان (عج) بيشتر بكن و در احاديث فضل أئمه أطهار هيچ شكي نكن.

    و من الله التوفيق

    پاسخ

    هيچ کدام دليل بر اين حرف ها نمي شود و اگر ما هنوز در جهان سوم هستيم چون براي يک مشت خواب و اين جور چيز ها که همه هم مي دانند که حجيت ندارد حتي در کلام ائمه هم بيان شده که اينها حجيت ندارد اما....چون عالم است چون..
    در ثاني باز هم توصيه مي کنم مطلب من را بخوانيد.من هيچ وقت منکر گريه نشدم و نگفتم بد است و نگفتم نبايد باشد و هيچ انتقادي به اين مسائل ندارم و مطمئنم خوب است ولي اينکه اسلام را اينگونه نشان بدهيم اصلا جالب نيست و اصلا اسلام اين نيست.