• وبلاگ : رند
  • يادداشت : آيا سوگواري از شعائر است!؟
  • نظرات : 2 خصوصي ، 22 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + جابر 

    با سلام

    برادر عزيز من نميدانم چرا شما مطالبتان را بدون تحقيق ، مي نويسيد و بدون رجوع به كتابها و منابع تاريخي معتمد همه شيعه و اسلام اين كار را انجام ميدهيد. من در نوشته قبلي تان "محمد عالم يا بي سواد" هم ذكر كردم كاش ميشد قبل از طرح موضوع يك نگاهي هم به تفاسير قرآن ميكرديد.

    1- حضرت محمد (ص) در سوگ عموي خود ابو طالب و خديجه گريست و هر دو در يك سال فوت شدند و آن سال را "عام الحزن" يعني سال غم ناميد.

    2- حضرت محمد (ص) خود شخصا در سوگ امام حسين (ع) گريست در حديث است كه وقتيكه امام حسين (ع) متولد شدند و خبر به حضرت رسيد وقتيكه تشريف آوردند و امام حسين (ع) را ديدند او را در زير گلويش بوسيدند و گريه كردند حضرت فاطمه (ع) علت را پرسيدند حضرت فرمود فاطمه پسرت در سرزميني به نام كربلا همراه با عده اي از اهل بيتش و يارانش شهيد خواهد شد و مصيبت بزرگي پيش خواهد آمد. و حضرت فاطمه و امام علي (ع) كه حضور داشت هم گريستند بر مصيبت سيد الشهداء (ع) روحي له الفدا.

    3- حضرت فاطمه بعد از فوت حضرت پيغمبر تا آخر عمر بر آن حضرت گريست و گريه شان به حدي بود كه امام علي (ع) براي ايشان در قبرستان بقيع محلي را بنا كرد و آن را "بيت الاحزان" يعني خانه اندوه ناميد كه در آنجا به خلوت بنشيند و گريه كند.

    4- حضرت اميرالمومنين (ع) در راه جنگ صفين همراه با يكي از اصحاب خود از لشكر خود جدا شد و به سرزمين كربلا رفت و در آنجا نماز خواند و گريست. يار امام از او پرسيد مولاي من چرا گريه ميكنيد حضرت فرمود اينجا محلي است كه فرزندم حسين و عده اي از اهل بيتش و يارانش شهيد خواهند شد.

    بله اسلام دين سوگواري نيست دين معرفت است در حديث قدسي است "كنت كنزا مخفيا احببت ان اعرف فخلقت الخلق كي اعرف" يعني گنج پنهاني بودم پس خواستم شناخته بشم پس خلق را خلق كردم كه شناخته بشم ، برادر عزيز من قبول دارم بعضي مجالس سوگواري حضرت سيد الشهداء چهره ديگري و غلطي از شيعه نشان ميدهند و اين از كمال بي معرفتي است ولي اين دليل نميشود كه شما چيزهاي ديگر را بدون تحقيق منكر بشويد. شما اگر ميدانستيد كه چه احاديثي در فضل و فضيلت گريه بر حضرت سيد الشهداء روحي له الفدا وجود داره من فكر ميكنم اصلا چنين مطلبي را انتقاد نميكرديد.

    دوست عزيز شما بايد ناشر فضايل آل محمد (ص) باشيد كه با نشر اين فضايل است كه معرفت محبين و دوستان آنها بيشتر و بيشتر ميشود.

    و من الله التوفيق

    منبع : تمام احاديث ذكر شده در كتاب بحار الأنوار و اصول كافي موجود است.

    پاسخ

    سلام. باز هم مي‏گويم شما يك بار ديگر پست من را مطالعه بفرماييد. خب است كه اگر نظر منطقي و با دليل داريد مطلب را درست و حسابي مطالعه بفرماييد.از نظرات شما و كامنت شما متشكرم. ضمنا من كه گفتم به هر حديت و روايتي نمي‏توان تكيه كرد برادر گرامي.مطالعه بفرماييد.