اگر مجنون دل شوريده اي داشت
دل ليلي از او شوريده تر بي
يا حق
سلام:
البته اين بحث وسيع در يه پست و دو پست و در يه كامنت و دوكامنت ما به انتها نميرسه . اما خوب درسته انسان مختاره و اعمال و افعالش رو از روي اختيار انجام ميده اما يه سئوال؟؟ خواست الهي كجاي اين اختيار واقع شده؟؟ آنچه در لوح محفوظ هست ، قبل از خواست من هم بوده؟/ يا خواست من اون رو ميتونه تغييرش بده؟؟؟/ اگه بوده و غير تغييره كه پس حساب خواست من چي ميشه؟؟
شد دو سئوال ببخشين.
راستي اين عكس يه كم حالم رو يه جوري كرد. چي كار دارن ميكنن؟ خودكشيه؟
يا علي.
سلام. مبحث پيچيدهايه. شايد به صورت تئوري خوب يادش گرفته باشم؛ اما خيلي از زواياش برام هنوز حل نشده... شايد اصل مطلب همين با شه كه: آدمها در آنچه كه قدرت آن را دارند مختارند نه آنچه قدرت آن را ندارند... و اين يعني ما در خيلي چيزها قدرت نداريم. ما نميتونيم خيلي از چيزايي كه ميتونه توي زندگي مون تأثير گذار باشه رو خودمون انتخاب كنيم. مثلا ما نميتونيم پدر و مادرمون رو خودمون انتخاب كنيم. نميتونيم عصري رو كه ميخوايم درش زندگي كنيم خودمون انتخاب كنيم. نميتونيم مليتي رو كه ميخوايم خودمون انتخاب كنيم. نميتونيم ميزان هوش و حافظه يا علائق رو خودمون انتخاب كنيم و ...
و اين محدوديت خيلي بده!
سلام دوست عزيز
از ماست كه برماست.
متا سفانه خيلي از اتفاقات در زندگي مان نشأت گرفته از خودمان و عملكرد وتفكرات خودمان است.
ولي خوب ديگه اغلب انسانها اينطوري هستند كه اگر نتيجه خوبي در زندگي بگيرند نقش الهي را ناديده گرفته و همه كار ه،خودشان هستند واگر هم نتيجه منفي بگيرند كه به نقش خداوند متعال گير ميدهند كه ما اختياري در زندگي نداريم.
سلام
مطلبتون خيلي خوب بود.
نه كاملاً جبري و نه اختياري.
موفق باشيد
يا علي