• وبلاگ : رند
  • يادداشت : مشتاق تو
  • نظرات : 1 خصوصي ، 18 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    بسم الله الرحمن الرحيم

    هنيئاً لأرباب النعيم ، نعيمهم

    سلام برادرم

    زيارت امام رؤف و عالم اهل بيت (ع) توفيق عظيمي است كه خداي تعالي نصيبتان فرموده است . اين شهد جانفزا گواراي وجود مباركتان باد .

    با اجازه شما مي خواهم در خصوص بند سوم توضيح كوتاهي عرض كنم تا بلكه سوء برداشت برخي از دوستان را بر طرف كرده باشم . عبادتي كه از سر تكلْف و بي ميلي و به تعبير قرآني آن ( كراهت ) انجام بگيره موجب تأثير معكوس است . ممكنه در همان مرتبه اول انسان تصور كنه نتيجه خوبي هم از اين زيارت كسالت بار گرفته اما در ناخودآگاه او اين پيام كد ميشه كه : اين عبادت با كسالت ختم ميشود .

    اين پيام باعث خواهد شد كه شما آرام آرام اساساً ميل به آن عبادت را هم از دست بدهيد چرا كه هيچ فطرت سالمي از امر كسالت آور متلذذ و متكامل نمي شود .بنا بر اين بهتر است تا هنوز اندكي شوق داريد و خسته نشديد كار را تمام كنيد .

    به اين آيه دقت كنيد :

    اذا قاموا الي الصلوة قاموا كسالي . ( 142 سوره نساء )

    قرآن عبادت همراه با كسالت را از ويژگي منافقين دانسته است . بنا بر اين هر عبادتي كه با كسالت انجام مي شود قطعاً موجب پديد آمدن يا رشد كردن نفاق در دل خواهد شد و بر عكس بعبادتي كه با نشاط انجام شود موجب ازدياد شوق و به تعويق افتادن خستگي در عبادت بعدي خواهد بود .همين مطلب سرّ لذت بخشي و كسالت بار نبودن نماز ها و سجده هاي طولاني اهل بيت (ع) و اولياء خدا را نيز مشخص مي كند . ( البته حساب امور واجب در صورتي كه امر دائر شود ميان ترك كردن آنها يا انجام دادنشان ولو با كراهت ،از اين قائده جداست . در چنين جايي انجام آن واجب ضروري است .)

    براي كسب اطلاعات بيشتر به كتاب شريف آداب الصلاة امام راحل (قدس سره ) مراجعه نمائيد .

    در پناه يگانه عالم پيروز باشيد .