• وبلاگ : رند
  • يادداشت : عدالت يا تساوي...كدام يك ؟
  • نظرات : 16 خصوصي ، 17 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    مهدي عزيز سلام

    انتظار داشتم مطالبت از نظر ادبي و محتوايي بهتر و بهتر باشه. اما انگار اين قالب رو ميخواي هميشه حفظ كني. چند نكته به عنوان نقد ذكر ميكنم، تا شايد انتقادها به كار افتند:

    _تكرار ميكنم. يك مطلب بايد منسجم باشه و نه از هم گسيخته. بايد جز به جز و پارگراف به پارگراف با هم همخوني داشته باشه و همه ي اجزا در راستاي يك جهت مشخص و معلوم دنبال بشن.

    _ّما ادم‏ها هميشه شعار مي‏دهيمّ . اگر جنابعالي هميشه اهل شعار و ... هستي دليل نميشود تمام آدم ها را نكوهش كرده و به باد انتقاد بگيري. اگر هم جنابعالي اهل شعار نيستيد كه مشخصا از آن دسته كه اينگونه اند سخن برانيد.(اين نقد به 17 خط اول مطلب شما تعميم داده ميشود). ضمنا وقتي در خط 18ام از خدا حرف به ميان مياوريد از مخاطب ميخواهيد به طرف دوم قضيه توجه كند در حاليكه طرف اول(اهل شعار) هنوز مشخص نشده اند. يك كلام، مطلب گنگ و از هم گسيخته است.

    _از غلط هاي املايي كه ديگر در خواندن مطالبت به آنها عادت كرده ام كه بگذريم به اين جمله ميرسيم: ّشايد به مثالي روشن‏تر شود مطلبّ . علاوه بر محتوا يك نوشته بايد از جهت لحن و آهنگ هم منسجم باشد.

    _در سطور پايين تر باز هم به اين مجهوليت! ميرسيم. ّاري، متهم به اينکه چرا مردها را بر زنان برتر دانسته؟ ّ . باز معلوم نيست اين دسته چه كساني هستند؟ مجتهديني كه فتاوايشان با فتواي ساير مجتهدان متفاوت است؟ فعالن حقوق زنان؟ دولتمردان؟ آمريكا و امپرياليسم!!؟ فمينيست ها؟ ...(لازم به ذكر نيست كه هر يك از اين دسته ها و گروه هاي نامبرده و ديگر اقار نام نبرده! داراي آرا و نظرات و دلايل متفاوت نسبت به سايرين هستند)

    _حدس من اين است كه شما نظر خودتان را در اين قالب، بيان كردي. نه مخالفان مشخصند و نه اهل شعار. نه رابطه ي مخالفت با اين آيه و اهل شعار بودن. و نه دلايل فقهي و اصولي مجتهدان و دلايل محكم اقشار مختلف(لازم به ذكر است كه حكومت جمهوري اسلامي از آغاز به سوي چنين مسائلي حركت كرده. چه آنكه قانون مساوي بودن ديه مسلم و غير مسلم تصويب و قوانين ديگر در راه است.

    _ميشد با يك يا دوكلمه يك نظري اينجا بدهم تا نگويم نظر ندادم. اما هميشه خودت طالب نقد هستي. لذا به ذكر اين چند نكته بسنده ميكنم.

    پيشرفت، سعادت، سلامت، موفقيت، خوشي و شادكامي رو براي خودت و عزيزانت آرزومندم

    آراد و پايدار باد ايران و ايراني

    پاسخ

    نقد بايد منسفانه باشد..
    شايد جا داشت يكي دوبار ديگر مطلبم را مي خواندي شايد برايت سنگين بوده عزيزدلم
    تو واقعا برات سخته كه تشخيص بدي اين جمله ّ اري، متهم به اينکه چرا مردها را بر زنان برتر دانسته؟ مربوط به كجا مي شه ....واقعاكه ...حتما يه بارديگه بخونبعدشم هم انسجام كلام وجورد داره و همه كلام سر فرق عدالت با تساويه
    فكر ميكنم اگه غلط املايي ها رو مي گفتي خيلي بهتر بود