سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوشنبه 86 مرداد 22

عنوان دکتر رامین در باتلاق تخیل

 تحریف ونگرش های شخصی در دین زیاد است و خدا و پیامبر تمام سعی خود را کردند که مسلمانان رو از این تحریف دور کنند، یعنی عقاید من درآوردی از دین  را  وارد دین نکنند .
وقتی صحبت های  آقای رامین را گوش می‏کردم به یاد این جریان تاریخی افتادم :
شخصی خدمت حضرت امیر(ع) آمد و گفت تو خدای منی، حضرت فرمود توبه کن کفر نگو ،باز گفت تو خدای منی،بار دیگر امیر المومنین با خطاب تندی او را مورد مواخذه قرار داد.اما شخص تا سه مرتبه این گفته خود را تکرار کرد. این بود که حضرت امیر او را مرتد نامید و برطبق آنچه اسلام در مورد مرتد دستور داده بود عمل کرد.
به این نوع انسان ها را در اسلام غالی می‏گویند یعنی غلو کننده ساده بگم ،همان دین من درآوردی .
جناب آقای رامین هم از همین نوع انسان ها هستند اما نه به اندازه اونا .......
اول باید دید امامت و امام در دین اسلام به چه معناست . امامت و امام در دین اسلام یک مقوله خاص است که حتی زمانی که حضرت ابراهیم خلیل الله از خدا امامت را طلب کرد خداوند در جواب خواسته او فرمود ولاینال عهدی لظالمین ((
بقره/124))..یعنی عهد من که امامت باشد به ظالمین نمی‏رسد یعنی امامت عهد خداوند است  این صریح قرآن است . نه اینکه فرزندان ابراهیم ظالم بودند اگرچنین بود ابراهیم هیچ وقت از خدا چنین طلبی نمی‏کرد.
این ظالمین یعنی عدم معصوم بودن یعنی امامت فقط برای آن است که عصمت داشته باشدو یکی از مهمترین صفات امام عصمت است که تا به حال بارها و بارها  در کتب درسی خوانده ایم .که حتی این صفت به خیلی از پیامبران هم داده نشده است .
برخی از انسان ها برای اینکه بخواهند یک  شخص بزرگی را بزرگ نشان دهند و به دیگران بشناسانند دچار اشتباهاتی فاحش می‏شوند از جمله آنها همان فردی که به امیر المومنین خدا گفت ، با اینکه که حضرت امیر او را مورد شماتت قرار داد و فرمود تو مرتد می‏شوی و اعدام اما آن فرد باز هم از ادعای خود دست بر نداشت .
هیچ کس در این مقاله نمی‏خواهد عظمت و بزرگی اقای خامنه ای را زیر سوال ببرد یا اینکه از بزرگی ایشان بکاهد .خیر،ایشان انسان بسیار بزرگ و وارسته‏ای می‏باشد  که هیچ وقت با این گونه الفاظ و اسامی نه مقامشان بیشتر می‏شود و نه کمتر .
اما مسئله این است که هرکسی باید جای خود باشد نه جای دیگران،شاید دکتر رامین که جناب آقای خامنه ای را امام خطاب می‏کند قصدی نداشته باشد ولی باید بداند که این لفظ را لوس می‏کند و عظمت آن را از بین می‏برد لفظ امام فقط برای معصومی می‏باشد که از جانب خدا انتخاب شده و مردم هیچ گونه تاثیری در انتخاب او ندارند
وقتی گفته می‏شود امام، با امام جماعت خیلی فرق می کند امام جماعت تو ضیح خود را همراه خود دارد یعنی امام نمازی که به جماعت خوانده شده ......فکر نمی‏کنم مسئله غیر قابل فهمی باشد 
دو حالت برای اقای رامین می‏توان فرض کرد :
1.ایشان لفظ امام را از معنای اصلی خویش که در اسلام به  آن صراحتا اشاره شده برگردانده‏است و معنی دیگری به آن داده ؟؟!!
که این کاری است دور از ذهن که از قدرت و توانایی او بر نمی‏آید و اصلا در حیطه ایشان همچین کاری نیست یعنی هیچ کس نمی‏تواند چنین کاری بکند مثل اینکه کسی بیاید بگوید از این به بعد به جای روزه به روزه بگوید زکات .نه این الفاظ تعیین شده توسط اسلام هستند و معنی خاصی برای آنها مشخص شده .
2. ایشان لفظ امام را به همان معنا به آقای خامنه ای نسبت می‏دهند که دیگر هیچ تو ضیحی در این مورد نمی‏توانم بدهم فقط به جریان امام علی اشاره می‏کنم ....

دکتر رامین در طهــــــــــــــــــــــــــــــــــــورا

ادامه دارد..............
در بحث آینده به نقد دیگر ابحاث و نظریات ایشان وآنچه در جلسه خصوصی بین من و ایشان و ...گذشت اشاره خواهم کرد این مقدمه ای بود ..

قابل توجه اینکه من خودم مقلد آقای خامنه ای هستم و ایشان را انسان بسیار وارسته ای می‏دانم وخیلی هم به ایشان ارادت  دارم ......................