سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکشنبه 86 مرداد 7

عنوان فرق پدر من با....

اون زمان ها که بچه بودم (البته نه اینکه فکر کنید حالا خیلی بزرگ شدم)وقتی یه چیزی رو زمین پیدا می‏کردم برنمی داشتم آخه بابا مامانم گفته بودند که مال حرام و..آخرش هم اینکه جهنم و..
بزرگتر که شدم فهمیدم که اگه زیر 200 تومن باشه ایرادی نداره می شه برداشت یادمه تو مدرسه بعضی از بچه ها وقتی به کنسی می‏خوردند یک چرخی تو مدرسه می زدند و این پول هایی که این طرف اون طرف مدرسه پیدا می‏کردند می‏گذاشتند تو جیب مبارک البته بگم حلال حروم حالیشون می‏شد اون پول‏هایی که زیر 200 تومن بود رو برمی‏داشتند،وبعضی وقتا به هزار تومن هم می رسید اینجاس که میگن قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود ،البته بگم که اگثر این پول‏های پیدا شده سکه بود از 25 تا 5 تومنی ((آخه اون موقع هنوز اینقدر اقتصاد ایران افت نکرده بود که سکه 50 تومنی بیاد)).
خوب اینم یه نوع لطف بود برای مدرسه آخه از این پولا زیاد پیدا می‏شد این پولا برای خیلی ها به حساب نمی‏اومد به همین علت کسی دنبالش نمی رفت اگر هم می‏دید بر نمی داشت احتیاط می‏کرد و این باعث انباشت مقدار زیادی سکه برای مدرسه می شد که توش می‏موند که چیکارشون کنه.
حالا که یه مقدار بزرگ شدم برام خیلی سخته وقتی چیزی گم می‏کنم،با خودم فکر می‏کنم آدم چطور به‏خودش اجازه می‏ده وسیله و مال یکی دیگه رو برداره واستفاده کنه ....شاید مردم همه چیزایی که رو زمین می‏بینند فکرمی‏کنند زیر 200 تومنه خوب نمی‏شه به مردم ظن بد برد آخه همه که بد نیستند .
یه دفعه آدم یه کیف پول گم می کنه که داخلش کلی مدرک و پوله بعد از چند روز می بینی یکی از دوستات می‏یاره دم خونه بهت تحویل‏می‏ده یه دفعه هم یه عینک یه جا ،جاا می زاری بعد از 60ثانیه که برمیگردی می‏بینی نیستش.ان شاالله که محتاج بوده ....
اما من هنوزم که هنوزه اگه یه چیزی تو خیابون می بینم دست نمی‏زنم((مگر اینکه خیلی قیمتی باشه آخه گرگ زیاد شده تو این دور زمونه ))واین اثر حرفای پدرو مادرمه که همیشه تو گوشم هست.
خداییش دست همچین پدرو مادرایی رو باید بوسید اونا مصداق همون هایی هستند که خدا براشون بهشت رو مهیا کرده....کاشکی همه پدر ومادرا مثل پدرو مارد من بودند یاد می دادن که...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>پدرم،مادرم خیلی ممنون که به من آموختیدتا...
<<<<<<<<<<<<<ضمنا سالرزو تولد عزیز دلم آقا امیر المومنین وروز پدر رو به همه
<<<<<<<<<<<<<<<پدرا علی الخصوص پدر خودم و همه دوستان تبریک میگم