• وبلاگ : رند
  • يادداشت : محمد عالم يا بي سواد!؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 21 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    به كلبه حقيرانه ما هم سر بزنيد.به نظر شما دو بزرگتره ياسه؟

    سلام

    مطلب جالبي بود

    موفق باشيد

    يا حق!

    سلام و عرض ادب و احترام ......

    حرف اينجاست كه بعضي از بزرگواراني كه خود را علامه دهر مي دونن غير از اينكه قرآن را كلام حضرت رسول ميدانن نه وحي ........ يه از يه پادشاه نمرود شكل دارن چيزي بالاتر از يك پيامبر ميشازند .

    ممنون از كلام ارزشمندتون.

    موفق باشي.مطالبت خوندني بود.

    راستي مهدي جان

    براي فهم حرف هاي سروش، لطفا به اون سه كتاب و ديگر آرائش، اپوخه نگاه كن.

    شاد باشي

    مهدي جان باز داغ كردي!

    همه چيزو با هم قاطي كردي و آش درست كردي عزيز جون!

    منظور از امي بودن پيامبر اين نبوده كه اون هيچي نميفهميده. با كمي مراجعه به تاريخ ميتونيم به مقام پيامبر در ميان قريش پي ببريم. قريش پيامبر رو قبول داشته. جوان امين و درستكار و باهوشي ميپنداشتند اون رو. نه تنها از نظر حسن رفتار و گفتار‏ بلكه از نظر دقت و هوش هم درجه بالايي داشته. بسياري از متمولان مدينه به پيامبر به عنوان كسي كه از تجارت سر در مياره و آدم درستي هست، اعتماد ميكردن و كاروان ها و مال و ماموالشون رو به اون ميسپردن. پس چطور ميشه حمد بيسواد باشه؟ چطور يه شخص بيسواد ميتونه چنين جايگاهي داشته باشه؟

    توجه بايد كرد كه تعدادي انگشت شمار در مدينه ي وقت، سواد خوندن و نوشتن داشتن. و سوادي كه محمد نداشته ، منظور اين بوده.

    از اين ها كه بگذريم، از حرفاي تو به اين نتيجه مي‏رسم كه اصلا نظر سروش رو نفهميدي. نفهميدي كه سروش چقدر هواخواه خدا و محمد و اسلام هست. لطفا به كتابهاي ْْقبض و بسط تئوريك شريعتْ ، ُبسط تجربه نبويُ و اندكي هم ْصراطهاي مستقيمُِ مراجعه كن. و اون مصاحبه رو هم با دقت بخون.

    واقعا سخن گفتن از آيات مبارزه طلبي در قرآن، براي سروش واقعا خنده داره!

    موفق باشي مهدي جان

    پاسخ

    1.آدم مي‌تونه بي سواد باشه و امين باشه درستکار باشه باهوش باشه و حتي تاجر باشه جواب خودت رو خودت دادي محمدجان. سواد درست است که به اخلاق رابطه دارد و هر چه سواد بيشتر باشه اخلاق هم بايد بيشتر شود اما قرار نيست که ادم بي سواد اخلاق نداشته باشد.اين به اندازه کافي روشن و واضح است که اصلا نيازي به توضيح نيست من از اخلاق و هوش محمد صحبت نکردم از علمش صحبت کردم.و اين چيز روشني است که کسي که هوش بالايي دارد اخلاق بالايي دارد براي علم بايد به مکتب برود و از کسي ياد بگيرد.متوجه شدي که سواد را نبايد با اخلاق يکي کني و ان چيزي که تو ازش گفتي اخلاقه.
    2.در تشخيص آدم‌ها مهم نيست که قبلا چي مي‌گفته قبلا چي نوشته قبلا چي فکر مي‌کرده تا کي بايد با اين پايبند اين مزخرفات باشيم مهم اينه که الان چي مي‌گه ومن چندين بار مقاله سروش رو خوندم شايد لازم باشه شما بريد و يک بار ديگه بخونيد و با چند نفري که با هم خونده بوديم در موردش صحبت هم کرديم چيزي که از سخنان سروش واضح است اينه که ايشون مي‌گه الفاظ قرآن و چنينش قرآن مال محمد است و محمد فقط محتوا رو مي‌گرفته و اين محتوا رو خودش به الفاظ تبديل مي کرده اما خودت که مي‌دوني آيات تهدي تهديش حتي روي چنينش و ترکيب لفظي آيات هست.
    3. فکر کنم تو به اندازه کافي منو مي‌شناسي و مي‌دوني که مهم نيست براي من کي اين حرف ها رو مي‌زنه اصلا مهم نيست مي‌خواد اقاي بهجت باشه يا اقاي خامنه اي يا هر کس ديگه. کاري به شخص ندارم کار به حرف دارم.
     <      1   2