سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پنج شنبه 87 خرداد 2

عنوان وقتی خدا پیامبر را تهدید می‌کند!

از خواندن تفسیر لذت می‌برم. وقتی خیلی معانی ژرف قرآن برایم روشن می‌شود خیلی راحت تر و بهتر با قرآن ارتباط برقرار می‌کنم.
خیلی سوالات جواب‌هایش در‌ قرآن می‌باشد که آن‌هایی که این اشکالات را بیان می‌کنند یا قرآن را نخوانده‌اند که وقتی قرآن را نخوانده باشند هیچ اشکالی از آن‌ها مورد قبول نیست و مثل روی برف نوشتن است. چون قرآن منبع اسلام و منبع تفکر اسلامی است نه رفتار مسلمانان و یا اینکه قرآن را نفهمیده‌اند و بر اساس فهم غلط و علم و نا آگاهی خودشان تفسیر و معنایش کرده‌اند.
مثلا همین که می‌گویند قرآن مال محمد و تراوشات ذهنی اوست این‌ها به یقین قرآن را نخوانده اند سخنان خدا با پیامبر سخنان پیامبر با خدا و حتی تهدید‌های خدا برای پیامبر.
خیلی برایم جالب بود وقتی این تهدید خدا را خواندم .
مشرکان بر اساس تفکر خودشان  خدمت پیامبر آمدند و با او گفتند: تو دین خود را داشته باش و ما هم دین خود را و به بردگان و مردم کاری نداشته باش تا ما هم به تو پاداش دهیم.
خداوند در این مقام با پیامبر به این مضمون سخن می‌گوید:
اگر ما به تو یقین و باور وحی را نداده بودیم و در این راه ثابت قدمت نکرده بودیم نزدیک بود به مشرکان اندک تمایلی پیدا کنی و اگر چنین می‌شد ما عذاب دنیا و آخرتت را مضاعف«چند برابر» می‌کردیم و به تو طعم عذاب خود را می چشاندیم که دراین صورت دیگر هیچ یارو یاوری نمی‌یافتی.
و پیامبر از خدا عاجزانه چنین در‌خواست کرد:
خدا حتی لحظه ای من را به خودم وا مگذار و رهایم نکن
خیلی باید جالب باشد وقتی قرآن را تراوشات ذهنی یک فرد بدانیم و آن فرد خود را تهدید کند یا بترساند یا مورد خطاب قرار دهد ویا...؟
* مربوط به سوره اسرائ‌ ایات 73 .74 .75