سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوشنبه 87 فروردین 12

عنوان فتنه‏ی فیلمِ فتنه

این یک فیلم نیست، بلکه میکسی است از تصاویر خشن و عملیات‌های تروریستی که به اسلام نسبت داده شده و تصاویری از بدعت‌هایی در اسلام.
فیلم شامل دو بخش است. بخش اول به بیان برخی آیات و احکام اسلامی می‌پردازد و با استدلال به آیات قرآن وبیان ‌‌آن‌ها می‌خواهد چهره‌ای از اسلام را نمایش دهد.
چهره‌ای که از اسلام نشان می‌دهد همان حرف‌های تکراری و همیشگی است که با برداشت از برخی بدعت‌ها صورت گرفته، برداشت از آیات قرآن که در جنگ به پیامبر نازل شده و در بیان حالت جنگ است برای نشان دادن چهره اسلام .
فیلم سرشار از توهین‌ و دروغ است، ولی چند نکته قابل تامل است
1. تمام تصاویر در صفحات کتابی با برگ‌های کاهی نمایش داده می‌شود که گویی قرآن است و خشونت ها و عملیات های تروریستی همه از درون قرآن سرچشمه می گیرد
2. استفاده از کاریکاتور پیامبر اکرم (ص) در اول و آخر این کتاب و شروع ثانیه شماری در اول باز شدن و پایان کتاب که گویی قرآن است و منفجر شدن کتاب
3. بیان ترجمه اشتباه از آیات استفاده شده و استفاده از آیاتی که در زمان جنگ نازل شده برای زمان صلح
4. نسبت دادن عملیات‌ها تروریستی 11 سپتامر و انفجار قطار د راسپانیا و... به قرآن و مسلمانان
5. استفاده از بدعت‌ها در این فیلم و نشان دادن آن به عنوان اسلام
آنچه در قسمت اول این فیلم است ناشی از تصورات غلط و برداشت‌های سوء کارگردان «گیرت ویلدرز» و بی اطلاعی او نسبت به دین اسلام است نه استدلال.
استفاده از آیات قرآن و تعیبرها و بیان معانی نادرست آیات نه از روی استدلال و عقل است بلکه نشان دهند سوء غرض است.
بخش دوم به غربی ها هشدار می‌دهد که آگاه باشید که اسلام اروپا را فتح خواهد کرد و اسلام مخالف آزادی است و باید برای آزادی به مبارزه با اسلام برخیزیم.
این فیلم جایی برای انتقاد بر قرآن و اسلام ندارد بلکه از آغاز تا پایانش توهین است از آغازش که جلد قرآن را نشان می‌دهد تا صفر شدن ثانیه شما و منفجر شدن و بسته شدن قرآن.
در‌ بخش پایانی فیلم نشان می‌دهد قرآن را می‌خواهند پاره کنند تصویر محو می‌شود وصدای پاره شدن می‌آید و
حرف هایی که جناب گیرت ویلدرز بعد از این تصویر می زند جای تامل دارد:
«صدایی که شنیدید صدای پاره شدن یک برگ از دفتر تلفن بود. چون این وظیفه من نیست؛ بلکه وظیفه مسلمانان است که آیات تنفر آمیز را از قرآن پاره کرده و به دور بیاندازند.
مسلمانان از شما می‌خواهند جا برای رشد اسلام باز کنید ولی اسلام جا برای رشد شما باز نمی‌کند. حکومت اصرار می‌کند که شما به اسلام احترام بگذارید ولی اسلام به شما احترام نمی‌گذارد.
اسلام می‌خواهد حکومت کند. ما را مطیع کند و به دنبال نابود کردن تمدن غربی ماست.
در سال 1945 نازیسم در اروپا شکست خورد و در سال 1989 کمونیسم در اروپا شکست خورد و اکنون باید ایدئولوژی اسلامی شکست بخورد
»
جایی که توهین باشد جای جواب دادن منطقی نیست این فرد به دنبال اشکال کردن و جواب شنیدین نیست توهین به پیامبر و قرآن توهین به میلیون‌ها مسلمان است و نایده گرفتن این همه انسان خودش چیز کمی نیست.
جناب گیرت ویلدرز اگر شما واقعا دنبال طرف داری و آزادی هستی اگر واقعا دنبال نژاد پرستی نیستی لازم نیست جای دوری بروی، به افعانستان نگاه کن به عراق نگاه کن که هر روز فاجعه‌ای جدید در تاریخ ثبت می‌کنند.
انگار شما فقط خود را انسان می‌دانید و دیگران را مستحق‌ حق آزادی و انسانیت نمی‌دانید شاید از فجایع فلسطین مطلع نیستید، کودکان، زنان، مردان...
لینک های مرتبط
دنیای کوچک ما - فیلم فتنه و حکایت تلخ خشونت
«فتنه»‌ای دیگر
رادیو زمانه | خبر اول | تیتر یک | نمایش فیلم ضد اسلامی "فتنه" در اینترنت
روی شیروانی داغ: نمی‌توانم بگویم دوستم داشته باش؛ درباره‌ی توهین
هلند و بازداشت یکی از منتقدان «فتنه» به اتهام توهین ... نگاهی به فیلم ضد اسلام فتنه
ماهاتیر محمد خواستار تحریم کالاهای هلندی از سوی مسلمانان شد
27دنیای کوچک ما - فیلم فتنه و حکایت تلخ خشونت
وزیر خارجه اتحادیه اروپا انتشار فیلم ضداسلامی را محکوم کردند
اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه فیلم ضد اسلامی هلند متحد شدند
واکنش تند ایران به انتشار فیلم ضد اسلامی
سازمان کنفرانس اسلامی پخش فیلم هلندی موهن به اسلام را محکوم کرد
دولت پاکستان سفیر هلند را احضار کرد
اتحادیه اروپا، فیلم ضد اسلامی را محکوم کرد
جمعیت مسلمانان از کاتولیگ پیشی گرفت

برای توضیحات بیشتر در مورد این فیلم و آیات استفاده شده و دیدن عکس هایی از این فیلم

هشدار! این فیلم دارای تصاویر خشن است !
فیلم با این هشدار آغاز می‌شود:
فیلم شامل دو بخش است. بخش اول به بیان برخی آیات و احکام اسلامی می پردازد و صحنه هایی ازعملیات های تروریستی که به مسلمانان نسبت داده شده نشان می دهد و بخش دوم به غربی ها و مسیحیان هشدار می‌دهد که آگاه باشید که اسلام اروپا را فتح خواهد کرد و این که باید برای آزادی به مبارزه با اسلام برخیزیم.

قرآنی نشان داده می‌شود و بعد از چند لحظه باز می‌شود در حالی که صفحات این قرآن کاهی است -تصویر- شاید برای القای این مطلب که قرآن متعلق به قرن ها پیش است؛ در این صفحات کاهی آیاتی از قرآن نیست و تمام فیلم در این قرآن بدون نوشته نمایش داده می‌شود.
قرآن باز می‌شود. در سمت راست کاریکاتوری از پیامبر اکرم به نمایش گذاشته می شود و در سمت چپ ثانیه شماری نشان داده می شود.-تصویر-
کتاب بدون خط با برگه های خالی از نوشته که انگار قرآن است ورقی دیگر می خورد و سوره انفال آیه 60 نشان داده می شود در حالی که یک قاری آن را قرائت می کند.-تصویر-
و آیه را این گونه ترجمه می کند:
هر آنچه می توانید از نیروها و اسباب جنگی جمع کنید تا در دل دشمن تان وحشت (ترور) بیفکنید.
و این ترجمه آیه بر اساس ترجمه آقای فولادوند :
«هر نیرویى در قدرت دارید، براى مقابله با آن ها (دشمنان)، آماده سازید! و (همچنین) اسبهاى ورزیده (براى میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگرى غیر از اینها را، که شما نمى‏شناسید و خدا آنها را مى‏شناسد! و هر چه در راه خدا(و تقویت بنیه دفاعى اسلام) انفاق کنید، به طور کامل به شما بازگردانده مى‏شود؛ و به شما ستم نخواهد شد! (60)»
بسیار واضح است که از این آیه سوء تعبیر شده و معنای مندرج در فیلم بیان کننده‌ی مفهوم این آیه نیست. این آیات در زمان جنگ با کفار نازل شده و در جنگ هم که نقل و نبات پخش نمی‌کنند!
بعد از تلاوت آیه، صحنه هایی از 11 سپتامر و انفجار بمب در قطاری در اسپانیا نشان داده می‌شود و در صفحه مقابل آن ترجمه آیه به زبان انگلیسی نشان داده می‌شود.
بلافاصله بعد از نشان دادن صحنه هایی ازعملیات ترورسیتی، تصویری از یک شخصیت مذهبی اسلامی نشان داده می‌شود که چنین می گوید: -تصویر-
چه چیزی خدا را خوشحال می کند؟ خداوند وقتی خوشحال می شود که کافران کشته شوند.
شخصی را نشان می‌دهد که دعا می‌خواند؛ که در این جا کارگردان فیلم بی سوادی و سوء غرض خود را نشان داده؛ در حالی که آن دعا کننده، از خدا طلب می کند دشمنان اسلام را نابود کند؛ اما در ترجمه می آید که دشمنان اسلام را نابود کنید. بعد دعا کننده دعا می کند برای نابودی دشمنان اسلام و نابودی تک تک آن ها و باقی نماندن حتی یک نفر از آن‌ها.
دعا که تمام می‌شود انگار می‌خواهد بگوید دعای مسلمانان بر‌آورده شده، صحنه‌هایی از کشته شد‌گان عملیات تروریستی را نشان می‌دهد.
کتاب که با نام قرآن جلد شده ورقی می خورد و سوره نساء آیه 56 تلاوت می شود.
و ترجمه آیات را اینگونه بیان می کند:
آنان که ما را اطاعت نکردند، در آتش کبابشان خواهیم کرد. هرگاه پوستشان پخته شود پوست تازه ای به آن ها خواهیم داد تا دوباره شکنجه شوند، همانا خداوند پیروز و داناست.
و این هم ترجمه این آیه بر اساس ترجمه آقای فولادوند:
کسانى که به آیات ما کافر شدند، به زودى آنها را در آتشى وارد مى‏کنیم که هرگاه پوست هاى تنشان(در آن) بریان گردد(و بسوزد)، پوستهاى دیگرى به جاى آن قرار مى‏دهیم، تا کیفر (الهى) را بچشند. خداوند، توانا و حکیم است (و روى حساب، کیفر مى‏دهد). (56)
یک روحانی سنی رانشان می دهد که در حال سخنرانی است و در مورد یهود سخن می‌گوید.
مصاحبه با یک دختر 9 ساله یا 10 ساله مسلمان را نشان می دهد که اسمش بسمله است و از او در مورد یهود سوال می‌کند.
او می‌گوید: یهودی ها خوک و میمون هستند.
از او می پرسند این را کی گفته؟
می گوید: خدا در قرآن گفته
بعد صحنه هایی از عملیات‌های تروریستی و انفجار بمب در انگلستان را نشان می دهد.-تصویر-
کارگردان می‌خواهد اسلام را شبیه نازیسم هیتلری جلوه دهد و عکس هایی به این شرح به نمایش می گذارد:
1. عکسی از یک مسلمان به همراه یک پلاکارد که در پلاکارد نوشته شده آماده هولو کاست واقعی باشید-تصویر-
2. عکسی از یک مسلمان به همراه یک پلاکارد که در پلاکارد نوشته شده رحمت خدا بر هیتلر -تصویر-
3. جالب است که در ادمه عکسی از رژه سپاه نشان می دهد در حالی که دستان شان به طرف بالا یعنی همان سلام هیتلری است که این دیگر خیلی مضحک است -تصویر-، -تصویر دیگر-
قرآن ورقی می‌خورد و آیه 4 سوره محمد قرائت می شود و در ترجمه آن چنین بیان می‌شود.
چون با کافران رو به رو شدید گردن‌شان را بزنید و چون آنها را سخت فرو فکندید اسیرشان کنید و سخت ببندید؛ آنگاه یا به منت آزاد کنید یا به فدیه تا انگاه که جنگ به پایان رسد.
و معنای آیه بر اساس ترجمه آقای فولادوند:
و هنگامى که با کافران(جنایت‏پیشه) در میدان جنگ روبه‏رو شدید گردنهایشان را بزنید،(و این کار را همچنان ادامه دهید) تا به اندازه کافى دشمن را در هم بکوبید; در این هنگام اسیران را محکم ببندید; سپس یا بر آنان منت گذارید (و آزادشان کنید) یا در برابر آزادى از آنان فدیه ( غرامت) بگیرید; (و این وضع باید همچنان ادامه یابد) تا جنگ بار سنگین خود را بر زمین نهد، (آرى) برنامه این است! و اگر خدا مى‏خواست خودش آنها را مجازات مى‏کرد، اما مى‏خواهد بعضى از شما را با بعضى دیگر بیازماید; و کسانى که در راه خدا کشته شدند، خداوند هرگز اعمالشان را از بین نمى‏برد! (4)
و بعد از آن مصاحبه ای با تئو ونگگ و قاتلش را نشان می دهد. که قاتلش می گوید اگر آزاد شوم باز این کار را خواهم کرد.
بعد از آن صحنه ای از تظاهرات مسلمانان را نشان می‌دهد. و حرف هایی که زده می‌شود. تظاهراتی که بر علیه توهین به اسلام بود؛ که در آن ها حرف هایی هم زده‌می شود؛ که شما مسیحیان تقاص کار خود را با خون خود خواهید داد و ...
بعد صحنه هایی از قمه زنی را نشان می‌دهد و شخصی را نشان می‌‌دهد که در دستش قرآن است و در دست دیگرش قمه. -تصویر-
البته فقط قمه های خونی را نشان می دهد و همین.
و بعد از این‌ها چند نفر اسلحه به دست را نشان می‌دهد -تصویر- در حالی که فردی را می‌خواهند قربانی کنند و فیلم محو می‌شود و کتاب ورق می خورد در حالی که صدای ناله و زاری یک انسان می‌آید؛ همان انسانی که می‌خواستند ذبحش کنند.
در صفحه بعد نشان می دهد که سر قربانی در دست آن آدم هاست.
در این صفحه آیه 89 سوره نساء نمایش داده و خوانده می شود. و در فیلم، آیه این گونه ترجمه می شود:
دوست دارند همچنان که خود، به راه کفر می روند شما نیز کافر شوید تا برابر گردید. پس با هیچ یک از آنان دوستی مکنید. تا آنگاه که در راه خدا مهاجرت کنند و اگر سر باز زدند در هرجا که آن ها را بیابید بگیرید و بکشید و هیچ یک از آن ها را به دوستی و یاری بر مگزینید.
ترجمه آیه بر اساس ترجمه آقای فولادوند:
آنان آرزو مى‏کنند شما هم مانند ایشان کافر شوید، و مساوى یکدیگر باشید. بنابر این، از آنها دوستانى انتخاب نکنید، مگر اینکه (توبه کنند، و) در راه خدا هجرت نمایند. هرگاه از این کار سر باز زنند، (و به اقدام بر ضد شما ادامه دهند،) هر جا آنها را یافتید، اسیر کنید! و (در صورت احساس خطر) به قتل برسانید! و از میان آنها، دوست و یار و یاورى اختیار نکنید!. (89)
این قسمت از فیلم به مساله ارتداد و حکم قتل مرتدین و قتل آن‌ها توسط برخی از مسلمانان می‌پردازد وافرادی را نشان می‌دهد که مرتد شده اند و حکم ارتدادشان صادر شده؛ مانند سلمان رشدی.
قرآن ورق می‌خورد و در صفحه جدید آیه 39 سوره انفال نمایش داده می‌شود و این ترجمه نشان داده می‌شود:
با آنان نبرد کنید تا دیگر فتنه ای نباشد و دین همه دین خدا گردد پس اگر باز ایستادند، خدا کردارشان را می بیند.
ترجمه آیه بر اساس ترجمه آقای فولادوند:
و با آنها پیکار کنید، تا فتنه(شرک و سلب آزادى) برچیده شود، و دین (و پرستش) همه مخصوص خدا باشد! و اگر آنها (از راه شرک وفساد بازگردند، و از اعمال نادرست) خوددارى کنند، (خداوند آنها را مى‏پذیرد;) خدا به آنچه انجام مى‏دهند بیناست. (39)

در این قسمت فیلم به بررسی سخنان سران کشورها مثلا ایران در مورد اینکه اسلام جهان را فتح خواهد کرد و... می پردازد.
و قسمت اول که معرفی اجمالی اسلام از نگاه کارگردان و یا میکس کننده فیلم بود، کاملا اشتباه و با سوء غرض اسلام را معرفی کرده بود و در قسمت دوم فیلم همان طور که گفتم به هشدار به اروپا می‌پردازد.تصویر
در ادامه به بیان اینکه اسلام با زنا و همجنسگرایی مخالف است، صحنه هایی از مجازات های اسلامی را برای گناه کاران نشان می‌دهد. صحنه هایی از سنگسار و اعدام؛ و اعلام خطر می‌کند برای همجنسگرایان که اسلام مخالف این‌هاست.
صحنه‌های از قمه‌زنی را نشان می‌دهد. قمه زنی کودکان و بزرگان. و خلاصه می‌خواهد به همه هشدار بدهد که این اسلام است که چنین می‌کند و اسلام است که مخالف آزادی ماست و اینکه اگر اسلام این گونه پیشرفت کند هلند و اروپا را فرا خواهد گرفت؛ و آماری را نیز نشان میدهد که مسلمانان در سال 2007 در اروپا جمعیتی حدود 55000 نفر داشته اند.
بعد از تمام توصیه‌ها و تصویر‌ها و پیام‌های بشردوستانه، در آخر قرآنی را نشان می‌دهد که می خواهند پاره‌اش کنند و صفحه محو می شود.
و چنین در تصویر درج می شود:

صدایی که شنیدید صدای پاره شدن یک برگ از دفتر تلفن بود. چون این وظیفه من نیست؛ بلکه وظیفه مسلمانان است که آیات تنفر آمیز را از قرآن پاره کرده و به دور بیاندازند.
مسلمانان از شما می‌خواهند جا برای رشد اسلام باز کنید ولی اسلام جا برای رشد شما باز نمی‌کند. حکومت اصرار می‌کند که شما به اسلام احترام بگذارید ولی اسلام به شما احترام نمی‌گذارد.
اسلام می‌خواهد حکومت کند. ما را مطیع کند و به دنبال نابود کردن تمدن غربی ماست.
در سال 1945 نازیسم در اروپا شکست خورد و در سال 1989 کمونیسم در اروپا شکست خورد و اکنون باید ایدئولوژی اسلامی شکست بخورد.
کتاب بی خط با برگه های کاهی ورقی می خورد و باز همان کاریکاتور پیامبر را نشان می دهد؛ و بمبی در حال منفجر شدن است و آن ثانیه شمار هم به آخر رسیده است؛ بمب منفجر می شود و قرآن بسته می شود.
حال سوال این است که آیا واقعا این چهره اسلام است؟ واضح است که غرض ورزی در این فیلم صورت گرفته.
تصویر دیگر  -تصویری دیگر