• وبلاگ : رند
  • يادداشت : صورتك‏‏هاي تو‏خالي
  • نظرات : 1 خصوصي ، 5 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + صطفيي 

    دوست ندارم وقتم رو براي آدم هايي مثل شما هدر بدم.

    فقط اينقدر بگم كه اگر شما خودت ريگي به كفش نداشته باشي و با همون چادر همه نوع غلطي رو مرتكب نشي كسي كاري به كارت نداره!

    پس خودت راست ميگفتي:در زندگي سعي كنيم آدم باشيم. و آنگونه كه بايد باشيم، باشيم.

    اشكال كار آدم ها در اين است كه هميشه به دنبال مقصري براي اشتباهاتشان مي گردند.


    سلام نه از جوي که بر جلسه چهار شنبه حاکم بود که از خودم ميگم ايشون( آقاي خاتمي) خيلي چيزهاي ديگه را هم نمي فهميدند والبته شايد هنوز هم نفهمند . راستي ولي اين حرفها فهميدنش چندان هم آسان نيست! خصوصا اگه اين موضوع دوطرفه هم بشه يعني توي جمع مذهبي هوي بيروني بودن بشي و توي جمع غير مذهبي هوي عقب افتادگي.... شايد اين هم فهميدنش چندان آسان نباشد. همين!
    به نام او...
    سلام
    با جمله آخرت خيلي موتفقم خيلي
    دمت گرم...
    فقط يادمان باشد كه در زندگي سعي كنيم آدم باشيم. و آنگونه كه بايد باشيم، باشيم
    در پناه ايزد يا ساقي كوثر

    جمله‏ي خط 25م را تصحيح ميكنم:

    يا وقتي كه نيروي انتظامي مي‏گويد دكتر زهرا بني‏يعقوب يك‏هو و ناگهان دست به خودكشي زده است.

    البته بنده از سينه چاكان آقاي خاتمي نيستم و برعكس از منتقدان سرسخت ايشان، اصلاحاتشان و اين جور چيزهايشان هستم. و بيشتر بر اين عقيده ام كه جدايي از معدود افرادي كه بر آرمان هاي اصلاحات پاي بند ماندند، غالبا پي نان و قدرت و خيالاتشان هستند.

    باز هم البته بنده معتقد به آزادي هستم. هم براي يك كسي كه پوشيه به چهره مي‏كشد و هم براي كسي كه حجاب را _آنگونه كه قانون ايران تعيين مي‏كند_ انتخاب نمي كند.

    اما

    خب انتظار داشتيد آقاي خاتمي خود را جر مي‏داد آن جا؟ يا مثلا عمامه‏ي خود را به سمت جماعت هوكننده پرتاب مي‏كرد؟

    البته بنده كاملا با كساني كه مذهبي بودن كسي را به سخره مي‏گيرند مخالف هستم همانطور كه مخالفم با آنها كه به يك دختر كه موهايش را آنگونه كه فاطمه رجبي دستور ميدهد و يك پسر كه ريش هايش را آنگونه كه ملايان مي‏گويند آرايش نمي‏كند، را مسخره مي‏كنند. واقعا هر دو دسته بسيار احمق هستند كه به جاي تعامل با يك فكر، مي‏خواهند ظاهر، چهره و قيافه ي ديگران با انديشه خودشان در يك سمت و سو باشد.

    اصلا من هم با شما موافقم. و در راستاي آزادي انديشي، حالت تهوع به‏ام دست مي‏دهد وقتي كه عده‏اي آزادي خواه نما، عقده‏ها و ناداني‏هاي خود را اين‏گونه بروز مي‏دهند.

    اما

    از اي ها كه بگذريم

    چرا روحيه‏ي آزادي خواهي شما آن وقت گل نمي‏كند كه مامور حراست يك دانشگاه به دانشجوي دختر تجاوز مي‏كند. و يا دانشجويي كه در حال صحبت كردن با نامزد خود، در جلوي دانشگاه، به ضرب چاقوي بسيجي به قتل مي‏رسد. و يا وقتي كه دانشجويان پسر و دختر به‏خاطر آن‏كه عقيده خود را ابراز كرده‏اند و كمي پلاكارد بلند كرده‏اند و بدون هيچ فحشي خواستار آزادي ياران دربندشان شده‏اند، از دم در خانه‏ي خود يا دم در دانشگاه ربوده مي‏شوند. يا وقتي ‏كه براي يك تجمع و نشست ساده آقايان مجوز نمي‏دهند. و يا وقتي كه رضا ولي‏زاده دستگير شد به دليل مطلبي كه در وبلاگش پيرامون هزينه‏ي سنگين دولت و حكومت براي خريد چهار سگ براي محافظت از شخص رييس جمهوري، گذاشت. يا وقتي كه نيروي انتظامي دكتر زهرا بني‏يعقوب يك‏هو و ناگهان دست به خودكشي مي‏زند. يا وقتي كه دانشجويان منتقد را در سخنراني‏هاي احمدي نژاد راه نمي‏دهند و به جاي آن‏ها از دانشگاه ها و بسيج و اينطرف و آنطرف، موافقان و سينه‏چاكان حكومت را با اتوبوس مي‏آورند در سالن. و ... .

    باز هم بگويم؟ نكند مي‏خواهيد بگوييد هيچ‏كدام از اين‏ها را آگاه نيستيد؟ يا همه‏شان غلط است؟

    حالا در مقابل اين همه مشكل و معضل، خداييش اين‏كه يك دختر چادري هو شده است مهمتر است؟ تازه بايد علي رغم مخالفتم با كساني كه هو كشيدند، اعتراف به اين كنم كه خاتمي و جوان‏هاي سينه‏چاكش بسيار آزاد انديش تر از حكومتيان هستند چون‏:ه حداقل يك مخالف را به ميان خود راه داده اند و مهمتر آنكه گذاشته اند حرف بزند.

    مملكت دست اقتدارگرايان است. با اين حال حكومتيان زورشان مي‏آيد كه خاتمي باز سخنراني كرده و عده اي تشويقش كردند و چه و چه.

    البته (گاف دادن) يك امر عادي‏ست ميان حكومت‏داران اين نظام. خاتمي كه سهل است. گاف‏هاي مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه‏اي انصافا درجه ‏يك تر است. البته اگر احمدي نژاد را از دايره خارج كنيم.

    زي